دور الإعلام الرقمي في تعزيز صورة المملكة العربية السعودية كواجهة سياحية : حالة دراسية لوزارة السياحة
Linked Agent
الهاشمي، سماء علوي, Thesis advisor
Language
Arabic
Extent
12, 109, [1] صفحة
Subject
Place of institution
الصخير، البحرين
Thesis Type
Master
Institution
جامعة البحرين، كلية الآداب، قسم الإعلام والسياحة والفنون
Description
الملخص
هدفت الدراسة التعرف إلى دور اإلعالم الرقمي في تعزيز صورة المملكة العربية السعودية كواجهة سياحية .
اعتمدت الدراسة المنهج الوصفي المسحي، واستخدمت الإستبانة الموجهة إلى السائحين زوار معرض بوليفار الرياض، حيث طبقت الإستبانة على عينة عشوائية قدرها ( 506) أفر اد، بعد اتباع إجراءات اختبارات الصدق والثبات لها، واستعراض الإطار المفاهيمي ، و توصلت الدراسة إلى عدد من النتائج أهمها فيما يتعلق بواقع دور الموقع اإللكتروني لوزارة السياحة في تعزيز صورة المملكة العربية السعودية كواجهة سياحية، و أن المواقع اإللكترونية لها الدور الأكبر في تعزيز صورة المملكة العربية السعودية كواجهة سياحة،
وأن Twitter له الدور الأكبر في المنصات اإللكترونية المستخدمة لتعزيز صورة المملكة العربية السعودية كواجهة سياحية ، في حين أن الواقع الإفتراضي (Reality Virtual)، والذكاء االصطناعي (Intelligence Artificial ) لهما الدور الأكبر تقنيات يستخدمها الموقع الإلكتروني لوزارة السياحة. كما تناولت الدراسة أهم الصعوبات التي تواجه توظيف اإلعالم الرقمي في تعزيز صورة المملكة العربية السعودية كواجهة سياحية من خلال الموقع اإللكتروني الرسمي لوزارة السياحة، والحلول والاستراتيجيات التي تسهم في التغلب على تلك التحديات.
هدفت الدراسة التعرف إلى دور اإلعالم الرقمي في تعزيز صورة المملكة العربية السعودية كواجهة سياحية .
اعتمدت الدراسة المنهج الوصفي المسحي، واستخدمت الإستبانة الموجهة إلى السائحين زوار معرض بوليفار الرياض، حيث طبقت الإستبانة على عينة عشوائية قدرها ( 506) أفر اد، بعد اتباع إجراءات اختبارات الصدق والثبات لها، واستعراض الإطار المفاهيمي ، و توصلت الدراسة إلى عدد من النتائج أهمها فيما يتعلق بواقع دور الموقع اإللكتروني لوزارة السياحة في تعزيز صورة المملكة العربية السعودية كواجهة سياحية، و أن المواقع اإللكترونية لها الدور الأكبر في تعزيز صورة المملكة العربية السعودية كواجهة سياحة،
وأن Twitter له الدور الأكبر في المنصات اإللكترونية المستخدمة لتعزيز صورة المملكة العربية السعودية كواجهة سياحية ، في حين أن الواقع الإفتراضي (Reality Virtual)، والذكاء االصطناعي (Intelligence Artificial ) لهما الدور الأكبر تقنيات يستخدمها الموقع الإلكتروني لوزارة السياحة. كما تناولت الدراسة أهم الصعوبات التي تواجه توظيف اإلعالم الرقمي في تعزيز صورة المملكة العربية السعودية كواجهة سياحية من خلال الموقع اإللكتروني الرسمي لوزارة السياحة، والحلول والاستراتيجيات التي تسهم في التغلب على تلك التحديات.
Abstract
The study aimed to identify the role of digital media in enhancing the image of
the Kingdom of Saudi Arabia as a tourist destination. The study adopted the descriptive
survey method, and used a questionnaire addressed to tourists visiting the Bolivar
Exhibition in Riyadh, where the questionnaire was applied to a random sample of (506)
individuals .
The most important results that regarding to the reality of the role of the Ministry
of Tourism’s website in enhancing the image of the Kingdom of Saudi Arabia as a tourist destination, that websites have the largest role in enhancing the image of the Kingdom of Saudi Arabia as a tourist destination, and that Twitter has the largest role in the electronic
platforms used to enhance the image of the Kingdom of Saudi Arabia as a tourist destination. The Kingdom of Saudi Arabia as a tourist destination, while Virtual Reality
and Artificial Intelligence have the largest role as technologies used by the Ministry of Tourism website. The study also addressed the most important difficulties facing the use of digital media in enhancing the image of the Kingdom of Saudi Arabia as a tourist destination through the official website of the Ministry of Tourism, and the solutions and strategies that contribute to overcoming these challenges.
The study aimed to identify the role of digital media in enhancing the image of
the Kingdom of Saudi Arabia as a tourist destination. The study adopted the descriptive
survey method, and used a questionnaire addressed to tourists visiting the Bolivar
Exhibition in Riyadh, where the questionnaire was applied to a random sample of (506)
individuals .
The most important results that regarding to the reality of the role of the Ministry
of Tourism’s website in enhancing the image of the Kingdom of Saudi Arabia as a tourist destination, that websites have the largest role in enhancing the image of the Kingdom of Saudi Arabia as a tourist destination, and that Twitter has the largest role in the electronic
platforms used to enhance the image of the Kingdom of Saudi Arabia as a tourist destination. The Kingdom of Saudi Arabia as a tourist destination, while Virtual Reality
and Artificial Intelligence have the largest role as technologies used by the Ministry of Tourism website. The study also addressed the most important difficulties facing the use of digital media in enhancing the image of the Kingdom of Saudi Arabia as a tourist destination through the official website of the Ministry of Tourism, and the solutions and strategies that contribute to overcoming these challenges.
Note
عنوان الغلاف :
The Role of Digital Media in Promoting the Image of
of Saudi Arabia as a Tourist Destination : A Case study of the Ministry of Tourism.
The Role of Digital Media in Promoting the Image of
of Saudi Arabia as a Tourist Destination : A Case study of the Ministry of Tourism.
Member of
Identifier
https://digitalrepository.uob.edu.bh/id/0c7ff6bc-ca54-4e13-9a60-be5c7eaacc40
https://digitalrepository.uob.edu.bh/id/0c7ff6bc-ca54-4e13-9a60-be5c7eaacc40