Reward System as a Driver of Employee Performance: Empirical Evidence from Bahrain.

Linked Agent
Language
English
Extent
[1], 11, 104 pages
Place of institution
Sakhir, Bahrain
Thesis Type
Master
Institution
University of Bahrain
Description
Abstract
Reward management is viewed to be one of the most crucial elements of
human resource management. Researchers have shed light on the impact of
rewards management on employees in an organization where scholars are
examining how rewards can help gain competitive advantage and sustain
business activities for organizations. The research Rewards System as a
Driver of Employee Performance: Empirical Evidence from Bahrain focused
mainly on how a reward system can impact an employee’s performance within
a firm. The research reviewed the different reward types including intrinsic
and extrinsic rewards and examined how these rewards can influence an
employee’s performance and motivation levels within the business. The study
followed a qualitative research method where responses were gathered from
11 different employees within the manufacturing sector through semistructured interviews and focus groups. The study revealed that pay was not
the main motivation factors especially to the youth generation where they
value other reward types such as career development and job autonomy. The
research findings showed that employees highly valued career development
as a form of reward and recognition that could take place in various ways. It
was found that the best method to retain employees and keep them motivated
was to have a mixture of rewards (both intrinsic and extrinsic) to satisfy all
needs. The outcome of this research has contributed to the literature of reward
management and employee performance.
Key Words: Rewards, intrinsic, extrinsic, employee performance.
Abstract in Arabic
ينظر إلى إدارة المكافآت على أنها أحد أهم عناصر إدارة الموارد البشرية.
ألقى الباحثون الضوء على تأثير إدارة المكافآت على الموظفين في مؤسسة حيث يدرس العلماء كيف يمكن للمكافآت أن تساعد في اكتساب ميزة تنافسية والحفاظ على األنشطة التجارية للمؤسسات. ركز نظام المكافآت البحثي كمحرك لأداء الموظف: األدلة التجريبية من البحرين بشكل أساسي على كيفية تأثير نظام المكافآت على أداء الموظف داخل الشركة.
استعرض البحث أنواع المكافآت المختلفة بما في ذلك المكافآت الجوهرية والخارجية وفحص كيف يمكن أن تؤثر هذه المكافآت على أداء الموظف ومستويات التحفيز داخل الشركة.
اتبعت الدراسة أسلوب البحث النوعي حيث تم جمع الردود من 11 موظفا مختلف في قطاع التصنيع من خلال المقابلات شبه المنظمة ومجموعات التركيز.

وكشفت الد ارسة أن الأجر لم يكن العامل الرئيسي الدافع خاصة لجيل الشباب حيث يقدرون أنواع المكافآت الأخرى مثل التطوير الوظيفي والاستقلالية الوظيفية.
أظهرت نتائج البحث أن الموظفين يقدرون عاليا التطوير الوظيفي كشكل من أشكال المكافأة والتقدير الذي يمكن أن يحدث بطرق مختلفة.

لقد وجد أن أفضل طريقة للإحتفاظ بالموظفين وإبقائهم متحفزين هو الحصول على مزيج من المكافآت )الداخلية والخارجية( لتلبية جميع الإحتياجات.
ساهمت نتائج هذا البحث في أدبيات إدارة المكافآت وأداء الموظفين.