Human Resource Management in the Era of Covid-19: The Perceived Effectiveness of Remote Service Sector Employee Performance Management Systems in Bahrain
Linked Agent
Upadhyaya, Makarand, Thesis advisor
Language
English
Extent
11, 78 Pages
Place of institution
University of Bahrain, Sakhir, Bahrain
Thesis Type
Master
Institution
University of Bahrain
Description
Abstract
Purpose: The purpose of this research is to explore the extent to which the HRM practices of managing employee performances affects the perceived effectiveness of their PMS meant for remote service sector employees during Covid-19 in Bahrain. The factors studied in this research are leadership style, organizational support, employee involvement and PMS fairness.
Design / Methodology / Approach: This research was designed using quantitative research methodology in order to gather and analyze the primary data. The quantitative data was collected by distributing a self-administered online questionnaire to the targeted population that consists of remote service sector employees in Bahrain. The questionnaire mainly depends on the use of the Likert scale method with a five-point rating scale for the list of five statements to study each independent variable in the research. A survey was conducted using the random sampling technique where excel was used to generate the data and analyzed using SPSS.
Findings: The research results show that leadership style, organizational support, employee involvement and PMS fairness have a positive and significant relationship with the perceived effectiveness of remote service sector employee PMS.
Research limitations / implications: The results of the research are limited to Kingdom of Bahrain with a limited sample size and response rate. There was limited access to information as well as time constraints. The study helps to contribute to theoretical frameworks and helps HR managers gain more understanding related to the factors that influence the effectiveness of their organization’s PMS.
Originality / value: The thesis reviews existing literatures and provides suggestions for future research.
Purpose: The purpose of this research is to explore the extent to which the HRM practices of managing employee performances affects the perceived effectiveness of their PMS meant for remote service sector employees during Covid-19 in Bahrain. The factors studied in this research are leadership style, organizational support, employee involvement and PMS fairness.
Design / Methodology / Approach: This research was designed using quantitative research methodology in order to gather and analyze the primary data. The quantitative data was collected by distributing a self-administered online questionnaire to the targeted population that consists of remote service sector employees in Bahrain. The questionnaire mainly depends on the use of the Likert scale method with a five-point rating scale for the list of five statements to study each independent variable in the research. A survey was conducted using the random sampling technique where excel was used to generate the data and analyzed using SPSS.
Findings: The research results show that leadership style, organizational support, employee involvement and PMS fairness have a positive and significant relationship with the perceived effectiveness of remote service sector employee PMS.
Research limitations / implications: The results of the research are limited to Kingdom of Bahrain with a limited sample size and response rate. There was limited access to information as well as time constraints. The study helps to contribute to theoretical frameworks and helps HR managers gain more understanding related to the factors that influence the effectiveness of their organization’s PMS.
Originality / value: The thesis reviews existing literatures and provides suggestions for future research.
ملخص الرسالة
الغرض:الغرض من هذا البحث هو استكشاف مدى تأثير ممارسات إدارة الموارد البشرية لإدارة أداء الموظفين على الفعالية المتصورة لنظام إدارة الأداء الخاص بهم المخصص لموظفي قطاع الخدمات عن بُعد أثناء Covid-19 في البحرين. العوامل التي تمت دراستها في هذا البحث هي أسلوب القيادة والدعم التنظيمي ومشاركة الموظفين وعدالة نظامإدارة الأداء.
التصميم/المنهجية/المنهج: تم تصميم هذا البحث باستخدام منهجية البحث الكمي من أجل جمع وتحليل البيانات الأولية. تم جمع البيانات الكمية من خلال توزيع استبيان إلكتروني عبر الإنترنت على السكان المستهدفين و هم موظفي قطاع الخدمات عن بعد في البحرين. يعتمد الاستبيان بشكل أساسي على استخدام طريقة مقياس ليكرت بمقياس تصنيف مكون من خمس نقاط لقائمة العبارات الخمس لدراسة كل متغير مستقل في البحث. تم إجراء مسح باستخدام تقنية أخذ العينات العشوائية حيث تم استخدام برنامج Excel لتوليد البيانات وتحليلها باستخدام SPSS.
النتائج: تظهر نتائج البحث أن أسلوب القيادة والدعم التنظيمي ومشاركة الموظفين وعدالة نظام إدارة الأداء لها علاقة إيجابية وهامة مع الفعالية المتصورة لنظام إدارة الأداء لموظفي قطاع الخدمة عن بعد.
قيود / دلالات البحث: تقتصر نتائج البحث على مملكة البحرين مع حجم عينة ومعدل استجابة محدودان. كان هناك وصول محدود الى المعلومات فضلا عن قيود الوقت. تساعد الدراسة على المساهمة في الأطر النظرية وتساعد مديري الموارد البشرية على اكتساب المزيد من الفهم فيما يتعلق بالعوامل التي تؤثر على فعالية نظام إدارة الأداء في مؤسستهم.
الأصالة/القيمة: تستعرض الأطروحة الآداب الحالية وتقدم اقتراحات للبحث في المستقبل.
الكلمات المفتاحية: نظام إدارة الأداء(PMS)، إدارة الموارد البشرية(HRM)، مؤشرات الأداء الرئيسية
(KPIs)، أسلوب القيادة ، الدعم التنظيمي ، مشاركة الموظفين ، عدالة نظام إدارة الأداء.
الغرض:الغرض من هذا البحث هو استكشاف مدى تأثير ممارسات إدارة الموارد البشرية لإدارة أداء الموظفين على الفعالية المتصورة لنظام إدارة الأداء الخاص بهم المخصص لموظفي قطاع الخدمات عن بُعد أثناء Covid-19 في البحرين. العوامل التي تمت دراستها في هذا البحث هي أسلوب القيادة والدعم التنظيمي ومشاركة الموظفين وعدالة نظامإدارة الأداء.
التصميم/المنهجية/المنهج: تم تصميم هذا البحث باستخدام منهجية البحث الكمي من أجل جمع وتحليل البيانات الأولية. تم جمع البيانات الكمية من خلال توزيع استبيان إلكتروني عبر الإنترنت على السكان المستهدفين و هم موظفي قطاع الخدمات عن بعد في البحرين. يعتمد الاستبيان بشكل أساسي على استخدام طريقة مقياس ليكرت بمقياس تصنيف مكون من خمس نقاط لقائمة العبارات الخمس لدراسة كل متغير مستقل في البحث. تم إجراء مسح باستخدام تقنية أخذ العينات العشوائية حيث تم استخدام برنامج Excel لتوليد البيانات وتحليلها باستخدام SPSS.
النتائج: تظهر نتائج البحث أن أسلوب القيادة والدعم التنظيمي ومشاركة الموظفين وعدالة نظام إدارة الأداء لها علاقة إيجابية وهامة مع الفعالية المتصورة لنظام إدارة الأداء لموظفي قطاع الخدمة عن بعد.
قيود / دلالات البحث: تقتصر نتائج البحث على مملكة البحرين مع حجم عينة ومعدل استجابة محدودان. كان هناك وصول محدود الى المعلومات فضلا عن قيود الوقت. تساعد الدراسة على المساهمة في الأطر النظرية وتساعد مديري الموارد البشرية على اكتساب المزيد من الفهم فيما يتعلق بالعوامل التي تؤثر على فعالية نظام إدارة الأداء في مؤسستهم.
الأصالة/القيمة: تستعرض الأطروحة الآداب الحالية وتقدم اقتراحات للبحث في المستقبل.
الكلمات المفتاحية: نظام إدارة الأداء(PMS)، إدارة الموارد البشرية(HRM)، مؤشرات الأداء الرئيسية
(KPIs)، أسلوب القيادة ، الدعم التنظيمي ، مشاركة الموظفين ، عدالة نظام إدارة الأداء.
Member of